T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / ORTAHİSAR - Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi

EMPATİ OKULU PROJESİ – MÜLTECİ UMUTLAR SEMPOZYUMU

Okulumuz tarafından 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılından itibaren yürütülen “Empati Okulu” proje faaliyetleri çerçevesinde 01/03/2018 tarihinde “Mülteci Umutların Vatanı Türkiye” adlı bir sempozyum etkinliği yapılmıştır.

Okulumuz tarafından 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılından itibaren yürütülen “Empati Okulu” proje faaliyetleri çerçevesinde 01/03/2018 tarihinde “Mülteci Umutların Vatanı Türkiye” adlı bir sempozyum etkinliği yapılmıştır. Mülteci Umutlar tematiğinde, savaş mağduru çocuklar, yaşadıkları sorunlar, öğrencilerin onları anlama çabası, okul ortamında olumlu atmosfer yaratılması, iletişim becerilerinin geliştirilmesi, empati kurma ve yardım davranışlarının iyileştirilmesi yönünde kazanımlarının geliştirilmesi, ortaöğretim öğrencilerinin farkındalıklarının geliştirilmesi, sempozyum kültürü çerçevesinde mültecilerin sorunlarının akranlarının gözü ile yansıtabilmesi amacıyla gerçekleştirilen sempozyumda farklı diller kullanarak yaşanan dramların canlandırılması ve gönüllü çalışma grupları tarafından belirlenen temalara yönelik atak çalışmaları da yer almıştır.

 

“MÜLTECİ UMUTLARIN VATANI TÜRKİYE” SEMPOZYUM BAŞLIKLARI

1.Tematik Alan: Yeni Çağda Mülteci Umutlara Farklı Bir Perspektif

1.       Göç

2.       Mülteci Sorununa Genç Bakış

3.       İnsan Hakları Perspektifinde Mülteci Umutlar

2.Tematik Alan: Mülteci Umutların Vatanı: Türkiye!

1.       Dünya Coğrafyasında Mülteci Sorunu

2.       Mülteci Sorununun Toplumlar Açısından Kültürel Etkileri

3.       Mülteci Sorununda Türkiye’nin İzlediği Politikalar

3.Tematik Alan: Mülteci Umutlar Ve Sosyal Hayatta Uyum

1.       Ortak Kültürel Değerler Ve Birlikte Yaşam

2.       Sosyal Uyum, Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

3.       Sığınmacıların Geleceğe Bakışı

4.Tematik Alan: Mülteci Umutlara Destek

1.       Mülteci Umutlara Kurumsal Destek

2.       3. Sektörde Mülteci Umutlar

3.       Sosyal Medyada Mülteciler

Göç İdaresi İl Müdürlüğü temsilcisi, üniversite temsilcileri, okul müdürleri, öğretmen ve öğrencilerin katıldığı, Gamzegül ENGİN moderatörlüğünde yürütülen Rabia SAĞIR, Necati YILDIRIM, Gülbanu ERSOY,  Leyla AYDIN DEMİREL, Yalçın DİLLİ, Şenol PUSTU ve Sevilay KELEŞ’in görev aldığı  sempozyumda 3 okuldan 6 öğrenci sunum yapmış olup Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi öğrencilerinden Morteza REZAİ ve Razıeh AHMADİ kendi hayat hikayelerini anlatmıştır. Rehber öğretmen Yusuf ŞAFAK mülteciler algısı ile ilgili söz almıştır. Temalara göre sunumlar aşağıdaki gibidir.

 

S.N

TEMA

OKULU

SINIFI

ADI VE SOYADI

KONU

1

YENİÇAĞDA MÜLTECİ UMUTLARA FARKLI BİR PERSPEKTİF

CELALETTİN ÖKTEM İMAM HATİP LİSESİ

11

Gülsüm KAŞIKÇI

GÖÇ

2

 MÜLTECİ UMUTLARIN VATANI TÜRKİYE

FATİH SULTAN MEHMET ANADOLU LİSESİ

11

Nisa EYÜBOĞLU

DÜNYA CIĞRAFYASINDA MÜLTECİLER SORUNU

SOSYAL BİLİMLER LİSESİ

9

Aybala Tuğberk TEZCİ

Züleyha SÜMER

KIRMIZI IŞIK ÇOCUKLARI ALGISI

3

 

MÜLTECİ UMUTLAR VE SOSYAL HAYATA UYUM

 

FATİH SULTAN MEHMET ANADOLU LİSESİ

11

Şeyma AYGÜN

TÜRKİYE’NİN İZLEDİĞİ POLİTİKALAR

FATİH SULTAN MEHMET ANADOLU LİSESİ

11

Hülya DÜNDAR

SOSYAL UYUM SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

4

MÜLTECİLERE KURUMSAL DESTEK

FATİH SULTAN MEHMET ANADOLU LİSESİ

9

Bahar ŞAHİN

MÜLTECİLERE KURUMSAL DESTEK

 

 Genel bir değerlendirme yapıldığında, göç, göç sebepleri, dünya coğrafyasında mülteciler sorunu, uluslararası hukuk ve Türkiye Cumhuriyeti’nin uluslararası taahhütleri gereğince, Türkiye sınırlarının güvenli bir yer arayışında olan sığınmacılara açık olduğu, ister sığınmacı ister mülteci olsun, durumu hakkında nihai bir karara varılması beklenmeden menşe ülkesine zorla geri gönderilmenin uluslararası hukuka aykırılık teşkil edeceğinden de yola çıkarak Türkiye’nin izlediği politikalar, son yıllarda ülkemizde bulunan mültecilerle ilgili, istatistikler, sosyal uyum sorunları ve çözüm önerileri, kent kültüründe mültecilere genel bakışın trafik ışıklarında hayatta kalma mücadelesi ile karşımıza çıkan mülteci çocuklar sorunundan yola çıkarak ortaya konulması mültecilere kurumsal destek konularına değinilmiştir.

 

Sonuç olarak; mülteci sorunu, akranlara karşı empati kurabilme, olumlu tutum ve davranışlar geliştirebilme ayrıca toplumsal sorunlar karşısında kabul düzeylerinin yüksek ve sosyal becerilerinin gelişmesine katkı sunabilme nihayi hedefi ile örtüşen bir sonuç yakalandığı öğrencilerin etkinlik sonrası geribildirimleri ile ortaya konularak hazırlık sürecinde araştırma yaparken literatür taramaları, konuya ilgileri, yeni öğrenmeler geliştirmeleri,  okul atmosferinde sınıflarını sıralarını paylaştıkları mülteci akranlarına karşı ön yargılardan uzaklaşarak empati geliştirdikleri gözlenirken, üst düzey düşünme becerileri ile bilimsel çalışma süreci de öğrenci açısından yararlı olmuştur.

Etkinlik çerçevesinfe farklı okullardan 300 öğrencinin 2 saat boyunca sempozyum sürecine katılımlarının sağlandığı etkinliklerle ilgi ve dikkatlerini canlı tuttukları, etkin olarak sürece katıldıkları, farkındalık düzeylerinin artmasında Afganlı öğrencilerin yaşam öykülerinin olumlu pekiştirecek yaptığı gözlenmiştir.

06-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-201806-03-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.03.2018 - Güncelleme: 04.11.2019 11:15 - Görüntülenme: 698
  Beğen | 0  kişi beğendi